Bakeplus, BakkerijMonitor en Bakkerij Support bundelen de krachten met ondersteuningstraject ‘Vooruit met de bakker’

bakkerijsupportNieuws

Haaften, juni 2017. Bakeplus, BakkerijMonitor en Bakkerij Support hebben de handen ineengeslagen om klanten van Bakeplus nóg beter te kunnen bedienen. Op 20 juni jl. vond de kick-off plaats van de eerste groep van het actieve ondersteuningstraject ‘Vooruit met de bakker’

Vooruit met de bakker

Het traject dat exclusief wordt aangeboden aan Bakeplusklanten bestrijkt een volledig kalenderjaar waarin de deelnemende bakkerij ondernemers worden ondersteund op een breed scala aan onderwerpen. Te denken valt aan ondersteuning van marketing, rendementsverbetering, assortimentsmanagement, consumenten- en medewerkertevredenheid en de opzet van een klantenpanel. Gedurende het jaar zijn er bijeenkomsten bij Bakeplus in Haaften. Tijdens de bijeenkomsten worden presentaties en workshops gegeven en wordt er actief kennis met elkaar gedeeld in een vertrouwd netwerk.

Onderscheidend

Friso Berghuis, BakkerijMonitor: “Het traject Vooruit met de bakker is anders dan alle andere initiatieven die in de branche te vinden zijn. We gaan op een praktische en doelgerichte manier te werk. Zo worden bijvoorbeeld alle medewerkers van de deelnemende bakkerijen rechtstreeks door ons op de hoogte gehouden van het traject. Ook organiseren we enkele verkoopchallenges waarbij de 30 winkels onderling de strijd aangaan en geprikkeld worden om de verkoopprestaties te verbeteren. Dit wordt ondersteund door offline- en online promotiematerialen”. Jules Peeters, Bakeplus: “De samenwerking met Joep Gommans en Friso Berghuis is een mooie verbinding van jarenlange praktijkervaring en theoretische kennis. Dit vormt een goede basis voor dit ondersteunende traject voor ondernemende bakkers. Daar dragen wij, Bakeplus, graag een steentje aan bij’.

Meten = weten = verbeteren

De rode draad binnen het traject is de BakkerijMonitor waarmee wekelijks terugkoppeling gegeven wordt over de behaalde resultaten. Ook is bij de start van het traject bij alle bakkerijen een bakkersonderzoek van start gegaan. Het bakkersonderzoek is een uitgebreid consumentenonderzoek. Ook alle medewerkers krijgen een uitnodiging voor het invullen van een enquête. Joep Gommans van Bakkerij Support: “Op deze manier krijgen we direct aan het begin van het jaar heel veel input waarmee we heel doelgericht te werk kunnen gaan. We laten onze deelnemers niet ‘zwemmen’ in alle informatie. We gaan met de handen uit de mouwen en samen aan de slag om doelen te verwezenlijken”.

Enthousiaste reacties

De reacties van de deelnemers na de eerste bijeenkomst waren lovend. Enkele quotes: “Dit is iets waar ik al jaren naar op zoek ben maar tot nu toe nog niet heb kunnen vinden”. “Dit traject onderscheid zich enorm ten opzichte van andere initiatieven”. “Jullie maken gebruik van de moderne technieken en zijn echt bij de tijd”.

Aanmelding voor een volgende groep

Via de buitendienstmedewerkers van Bakeplus kunnen geïnteresseerde ondernemers hun interesse kenbaar maken voor een volgende groep van Vooruit met de bakker. Deze groep zal naar alle waarschijnlijkheid in januari 2018 van start gaan.