Bakkerij Support lanceert bakkersquiz.nl

bakkerijsupportNieuws

Bakkerij Support, het bedrijf van Joep Gommans, heeft onlangs het quizplatform bakkersquiz.nl gelanceerd. Bakkersquiz voorziet in de behoefte om op een speelse manier kennis te delen met consumenten of medewerkers. Bakkersquiz is op maat voor de individuele ondernemer.

 

Joep Gommans: “In de afgelopen jaren heb ik diverse keren een quiztool ingezet voor klanten. Ik merkte daarbij dat we vaak tegen beperkingen aanliepen voor wat betreft de technische mogelijkheden of vormgeving van de quiz. Als bakker wil je graag je eigen merk uitdragen, een quiz moet dus in de eigen huisstijl gegoten kunnen worden. We liepen daarnaast tegen privacy gevoeligheden aan. Wanneer je klanten of medewerkers een quiz laat invullen dan wil je natuurlijk wel dat de hostingpartij betrouwbaar met de data omgaat. Dat is lang niet altijd aan de orde bij standaardoplossingen. Enkele maanden geleden besloot ik daarom te investeren in een quizoplossing op maat op mijn eigen webservers”.

 

Van Facebookquiz tot diepgaande kennisquiz voor medewerkers

Je kunt met een bakkersquiz op een speelse manier kennis delen. Voor klanten kun je bijvoorbeeld denken aan een ‘volkorenquiz’ of ‘desemquiz’. Het mooie van deze oplossing is dat je naast het tonen van tekst, foto of video ook mogelijkheden hebt om na het invullen de deelnemer via het eindscherm en de e-mail te voorzien van extra informatie. Waarom is een bepaald antwoord goed of fout? Welke soorten volkorenbroden heb jij de klant eigenlijk te bieden? En wil je nog een waardebon geven aan deelnemers? Voor twee klanten bouwen we op dit moment aan een eigen online leeromgeving. Bij indiensttreding doorloopt de nieuwe medewerker de op maat gemaakte leeromgeving bestaande uit meerdere modules zoals productkennis, bedrijfskennis en wet- en regelgeving. Wanneer de medewerker een score van 80% of hoger haalt krijgt deze een certificaat. Medewerkers die 90% of hoger scoren krijgen een leuk extraatje.  Ook bestaande medewerkers doorlopen jaarlijks een ‘opfrisquiz’ om de (vak)kennis en bedrijfs-DNA op het gewenste peil te houden.

 

Bakkerij Support | Marketing en Meer

Joep Gommans is de oprichter van Bakkerij Support. Als rasechte ondernemer binnen de bakkerijbranche ondersteunt hij op een praktische en doelgerichte manier bakkerijen door het hele land op het gebied van Marketing in brede zin. Hierbij valt te denken aan ondersteuning op het gebied van Storytelling, assortimentsmanagement, (online) promotie, winkelcoaching en marktonderzoek.