De wereld om ons heen verandert in rap tempo. Om ervoor te zorgen dat bakkersbedrijven voldoende mee kunnen veranderen hebben Puratos, Bakkerij Support en BakkerijMonitor het initiatief genomen tot de organisatie van het event BakkersVisie 2018. Tijdens dit event worden bakkerij onderne(e)m(st)ers en eindbeslissers aan de hand van inspirerende sessies uitgedaagd om het jaar direct te beginnen met veranderingen die het jaar succesvol gaan maken. Het doel: een heuse Bakkerij Make-over! Meer informatie en de mogelijkheid tot inschrijven is te vinden op Bakkersvisie.nl
Beperkt aantal deelnemers, aanmelding gestart
Bij de opzet van BakkersVisie is gekozen voor kwaliteit, niet voor kwantiteit. Arianne le Duc, Puratos: “We willen dat de deelnemers aan elke workshop kunnen deelnemen waarbij we uitgaan van maximaal 20 deelnemers per workshop. Dat betekent dat het event toegankelijk is voor maximaal 60 deelnemers, niet te massaal en lekker interactief”. Alleen bakkerij onderne(e)m(st)ers en eindbeslissers binnen een brood- of banketbakkerij kunnen zich inschrijven voor BakkersVisie. Het event is met name geschikt voor diegenen die zich aan de commerciële kant van de organisatie bevinden.
Gastsprekers: Tineke en Menno Plagmeijer
Tineke Plagmeijer staat samen met Menno aan het roer van Broodje van Eigen Deeg in Groningen. De zaak bestaat pas sinds 2015, maar is nu al een groot succes. Broodje van Eigen Deeg werd in haar jonge bestaan zelf al een keer tweede in de verkiezing om de Leukste Winkel van Nederland. De reden: een mooi concept met een compact assortiment brood en gebak. Alles wordt vers gemaakt en vanuit de winkel kijk je zo de bakkerij in. Broodje van Eigen Deeg is erin geslaagd om in een hele korte tijd, met een scherpe visie, een gedegen merk neer te zetten!
Only for Men
“Dat geldt uiteraard niet voor het event”, lacht Joep Gommans. We hebben Arthur Feenstra, eigenaar van Only for Men bereid gevonden om ons te vertellen over zijn succesvolle winkelketen. De retailer zag zijn omzet de afgelopen jaren telkens groeien en opende tegen de stroom in nieuwe vestigingen. “We hebben flink geïnvesteerd in onze medewerkers en hen intensief getraind in onze merkwaarden, in kennis van onze producten en in advies aan onze klanten”, aldus Feenstra. De Only for Men keten staat bekend om haar spraakmakende marketingcampagnes en omvat ook de unieke formule The Bakery. Het is een denim store waarin in de eerste dertig meter nauwelijks een spijkerbroek is te zien. “We bakken brood en koeken, we schenken koffie en we tappen bier. Dat is wat we doen: beleving bieden door Retail en horeca samen te brengen. We willen van onze winkels een kroeg maken, of in dit geval een bakkerij.”
Actieve workshops
Tijdens de workshops krijgen de deelnemers tips om het assortiment te managen, hoe sociale media écht succesvol in te zetten en leert men de laatste consumententrends door te vertalen naar product, dienst en winkel. Extra leuk: tijdens de pauze en na afloop is make-up artist Sandra aanwezig om liefhebbers te voorzien van een Touch-up! In het programma van BakkersVisie staat te lezen:
Workshop: inspelen op consumententrends (Arianne le Duc en Bart van Gelder, Puratos)
De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit en de wensen en verwachtingen van de consument zijn grillig. Met Taste Tomorrow, een trendonderzoek onder maar liefst 11.000 consumenten wereldwijd, weet Puratos als geen ander wat de hedendaagse consument beweegt. Hoe past u dit toe in uw bakkerij make-over? Tijdens deze workshop gaan we er samen met u mee aan de slag.
Workshop: Facebook Make-over (Joep Gommans, Bakkerij Support)
Facebook gebruiken we inmiddels bijna allemaal. Maar hoe zet u het succesvol zakelijk in? Hoe werkt u constant aan groei van uw fans? Hoe organiseert u het beheer zodat er structureel leuke content aangeboden wordt? Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de huidige tijd. Wist u dat 68% van alle 80-plussers een Facebookaccount heeft? Tijdens deze workshop wijken we af van de gebaande paden van Marketingcommunicatie. Geen betaalde advertenties of huis aan huisfolders meer. Bouwen aan uw eigen succesvolle merk via Facebook met praktische tips, tricks en praktijkvoorbeelden.
Workshop: Voorkom keuzestress (Friso Berghuis, BakkerijMonitor)
Keuzestress. Eén van de grootste ergernissen van klanten die uw winkel(s) bezoeken. Klanten komen vaak voor de broodnodige ‘standaard’ artikelen. Maar in de zoektocht naar een extra aankoop zien ze vaak door de bomen het bos niet meer en haken snel af. Hoe kunt u dan extra bijverkoop stimuleren? Een succesvol merk neerzetten betekent ook keuzes maken. In een interactieve workshop gaan we samen op zoek naar de juiste balans in uw assortiment en zetten we de eerste stappen voor een make-over van uw assortiment!