Dit is hoe je klanten aan je kunt binden in het corona tijdperk

bakkerijsupportColumns

Bijzondere tijden vragen om bijzondere oplossingen. Maar eigenlijk zou ik willen zeggen dat deze bijzondere tijden juist vragen om traditionele oplossingen. Namelijk het aanbieden van de allerbeste service die je in huis hebt. Hetgeen waarmee we als speciaalzaken groot geworden zijn dus.

 

Onzekere tijden zorgen ervoor dat het vertrouwen van klanten over het algemeen daalt. Een goede onderlinge relatie en een sterke vertrouwensband is dan essentieel. En als vakspecialisten en serviceverleners pur sang hebben we alles in huis om klanten op dit moment echt aan ons te binden. Maar vanzelfsprekend moet je dan wel de kansen grijpen die je toekomen. En moet je juist op dit moment bereid zijn om te investeren in extra service. En dat vergt waarschijnlijk ook een extra investering in de mensen in je organisatie. Want service zit hem met name in de mens. En natuurlijk moeten de wetten en regels die gelden binnen je bedrijf het aanbieden van perfecte service ook mogelijk maken. Daarvoor is het met name belangrijk dat jouw mensen ook uitzonderingen op de regels mogen maken.

 

Hoe ziet jouw ultieme serviceverlening er op dit moment uit? Kun je de klanten in je winkel veilig helpen? Bied je ook bezorging aan als de klant daar behoefte aan heeft? Help je ze door actief te vertellen wat de dalmomenten zijn in je winkel zodat kwetsbare groepen op een rustig moment boodschappen kunnen doen? Verruim je jouw openingstijden om drukte beter te kunnen spreiden? Zorg je ervoor dat klanten hun bestelling vooraf kunnen plaatsen en betalen en simpelweg alleen maar een tasje in ontvangst hoeven te nemen? Kun je kant en klaar pakketten of maaltijden (mogelijk samen met andere lokale ondernemers) aanbieden voor extra gemak? En last but not least: Kun je voorzien in de sociale behoefte van echt menselijk contact, op afstand, waarvoor veel klanten ook in je winkel komen?

 

Dit is de kracht van ons ambacht! Dit is de kracht van de speciaalzaak! En ik weet zeker dat dit ook de kracht van jouw bedrijf is. Wees je ervan bewust dat juist nu in deze lastige tijd deze ogenschijnlijk normale dingen extra belangrijk zijn voor de mensen. Investeer in de mens, en pluk er straks in een mogelijke economische crisis de vruchten van doordat klanten trouwer zijn gebleven aan jouw bedrijf.

 

Ik wens je er heel veel succes mee! En heb je hulp nodig? Ik help graag!