Happy Saturday praktische informatie

Ter informatie: Bakkerij Support heeft geen commercieel belang bij het initiatief ‘Samen Sterk’ waar vanuit Happy Saturday is ontstaan. Joep Gommans ondersteunt het initiatief gratis met enkele promotiematerialen die door alle ambachtelijke bakkers in het land gebruikt mogen worden. Meer informatie over het initiatief staat onderaan deze pagina.

Downloads

Via onderstaande link kun je afbeeldingen, animaties en postertjes downloaden. Er zijn verschillende versies van het promotiemateriaal gemaakt waardoor je zowel het weggeven van een goodie bag als het weggeven van een traktatie kunt promoten. Voor gebruik in de winkel zijn er postertjes op A3 en A4 beschikbaar om zelf te printen. Er is ook een ‘inprintvel’ aanwezig waarop je zelf nog eigen tekst kunt toevoegen

Tips:

  • Gebruik bij berichten op sociale media altijd de hashtag #happysaturday zodat we gezamenlijk de aandacht op deze dag kunnen vestigen
  • Begin in de week voorafgaand aan Happy Saturday al met communicatie in de winkel en sociale media. Hiermee roep je de klanten extra op om jouw winkel(s) te bezoeken op Happy Saturday
  • Zorg ervoor dat medewerkers goed op de hoogte zijn van het initiatief. Op Happy Saturday bedanken we onze klanten voor hun trouwe bezoek met een lekkere traktatie of Goodie Bag. Zorg ervoor dat de klanten in een extra warm bad terecht komen die dag.
Download het persbericht, de afbeeldingen, animaties en posters

Over het initiatief ‘Samen Sterk’ & Happy Saturday

bron: bakkerswereld.nl

Ambacht trakteert op Happy goodiebag of traktatie

De ambachtelijke bakkers van Nederland komen zaterdag 25 januari opnieuw met een gezamenlijke actie: Happy Saturday. Klanten die de warme bakker bezoeken, worden verrast met een Happy goodiebag of andere traktatie. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk bakkers meedoen en het een jaarlijkse traditie wordt. Maandag 20 januari staat bekend als ‘Blue Monday’. Daar willen de ambachtelijke bakkers iets positiefs tegenover zetten. Het idee is om klanten op 25 januari, op Happy Saturday, in het zonnetje te zetten door ze te trakteren. Het is een vervolg op #appelrakker.

Eigen invulling

Het is aan elke individuele bakker om de goodiebag naar goeddunken te vullen. In een tasje, dat voor herkenbaarheid bij voorkeur een tas is uit de eigen verpakkingslijn, kunnen bijvoorbeeld proefzakjes met enkele koekjes zitten, mini-broodjes, een suikerbrood, of een paar sneden dagelijks brood van verschillende broodsoorten. Maar één product kan ook, het is aan de bakker zelf om die keuze te maken. Met deze landelijke actie willen de ambachtelijke bakkers hun klanten op een ludieke manier bedanken. Door de traktatie op Happy Saturday krijgen zowel bestaande als potentiële nieuwe klanten de mogelijkheid om met andere producten in het assortiment kennis te maken.

Vervolg op #appelrakker

De initiatiefnemers zijn een vaste kern van ambachtelijke bakkers die eerder de actie #appelrakker ontketenden. Arend Kisteman, een van de bakkers die meedoet, legt uit dat bakkers zelf kunnen bepalen hoe ze het aanpakken. ‘Als een goodiebag te veel is kan het bijvoorbeeld ook één los product zijn. Het gaat erom dat we landelijk de aandacht op de ambachtelijke bakker vestigen’, aldus de Zwolse Stadsbakker, die zelf denkt voor circa €10 aan verkoopwaarde in de goodiebag te stoppen.

Promotiemateriaal

Voor de Happy Saturday wordt door Joep Gommans van Bakkerij Support kosteloos een logo en (online) promotiemateriaal beschikbaar gesteld. Berichten op social media taggen met #happysaturday moet helpen landelijk de aandacht te vestigen op de actie. Daarnaast kunnen bakkers zelf persberichten sturen naar de lokale en regionale media. Afhankelijk van de reacties in de sector, is het de bedoeling een jaarlijks terugkerende traditie van Happy Saturday te maken.

Download de afbeeldingen, animaties en posters