ZILVER

395,-

Analyse van jouw klanten op basis van postcodes en bestedingsbedrag
  • Klantenherkomstanalyse
  • Kosten extra vestiging: € 295,-
  • Tarieven excl. 21% btw
BESTEL

PLATINA Klantenherkomst + Marketingadvies + Consult op locatie + Mysteryshop

995,-

Inclusief mysteryshop, consult op loactie en Marketingadvies van Bakkerij Support
  • Klantenherkomstanalyse
  • Analyse website/webshop/sociale media betreffende ondernemer
  • 1 uur overleg met ondernemer op bedrijfslocatie om te sparren over verbeterpunten
  • Mysteryshop van 1 winkel van de ondernemer
  • Rapportage in de vorm van een adviesdocument met concrete verbeterpunten
  • Analyse van het marktgebied van 1 winkel ter plaatse inclusief bezoek directe concurrent(en)
  • Kosten extra vestiging: € 490,-
  • Tarieven excl. 21% btw
BESTEL

Ja, ik bestel een klantenherkomstanalyse

De Klantenherkomstanalyse biedt uitkomst!

Friso Berghuis (BakkerijMonitor/BRICC) en Joep Gommans (Bakkerij Support) lanceren een nieuw en gezamenlijk product: de klantenHerkomstAnalyse. Mede naar aanleiding van hun gratis seminar ‘Meer klanten in je bakkerswinkel’. proefden beide adviseurs dat er een grote behoefte bestaat aan goed en gedegen onderzoek en het juiste advies. Door de kennis van beide bedrijven (cijfervergelijk, retail, marketing, communicatie, bakkerij) te combineren, ontstaat een unieke samenwerking.

Het grijze midden

“Ook tijdens ons seminar werd er regelmatig gesproken over ‘het grijze midden’. Een term die de afgelopen maanden veelvuldig voorbij komt in de landelijke retail, maar ook de bakkers niet voorbij gaat.” Volgens Friso Berghuis is het in deze markt van groot belang om zicht te krijgen op wie je klant nu is, maar vooral ook welke klant je nu nog laat lopen, of zelfs liever niet hebt.

Twee onderdelen

De KlantenHerkomstAnalyse biedt uitkomst en bestaat uit twee onderdelen die het beste tot hun recht komen als ze worden gecombineerd. De basis bestaat uit een postcodeonderzoek van de daadwerkelijke klanten van een winkellocatie van een bakker en geeft daarnaast direct inzicht in kansen. Kansen om uit dat grijze midden weg te blijven en de concurrentie met de supermarktwereld op een andere manier in te steken. Het tweede onderdeel van de analyse is een gedegen advies van Bakkerijsupport. “Het rapport op zich is al bijzonder interessant, maar als bakker wil je daarnaast concrete handvatten hoe je dit om moet zetten naar concrete acties. Vanaf dat moment kan men kiezen uit twee AdviesPakketten”, aldus Gommans.

Begrijpelijk en concreet

Binnen het basispakket wordt de marktscan geanalyseerd en het marktgebied verder in kaart gebracht. Daarnaast worden de website/webshop en social media activiteiten kritisch geanalyseerd. Deze analyse wordt in een adviesdocument weergegeven met vooral concrete verbeterpunten. Ondernemers die ook een mysteryshop wensen, een analyse op locatie en een scan van de directe concurrenten kiezen voor het uitgebreidere pakket. Binnen dit pakket zit tevens een overleg om één op één met de ondernemer te sparren over verbeterpunten

Veel inzicht

De ontwikkeling van de KlantenHerkomstAnalyse en de beide Adviespakketten zijn door Bakkerijsupport en BRICC ontwikkeld. Omdat beide partijen dit in eigen beheer hebben ontwikkeld, is er geen afhankelijkheid van derde partijen, subsidieverstrekkers etc. Door een bijzonder lage overhead worden deze analyses en adviezen tegen een bijzonder concurrerend tarief aangeboden aan de markt, stellen de initiatiefnemers. Het is zelfs mogelijk om op straatniveau in te zien wat de gemiddelde besteding is per transactie.