KlantenHerkomstAnalyse: Ken je klant!…en stap uit het grijze midden!

bakkerijsupportNieuws

Logo BRICC en Bakkerij Support

Friso Berghuis (BakkerijMonitor/BRICC) en Joep Gommans (Bakkerij Support) zetten hun samenwerking verder voort met de lancering van een nieuw en gezamenlijk product. Mede naar aanleiding van hun gratis seminar “Meer klanten in je bakkerswinkel” van 9 mei jl. proefden beide adviseurs dat er een grote behoefte bestaat aan goed en gedegen onderzoek en het juiste advies. Door de kennis van beide bedrijven (cijfervergelijk, retail, marketing, communicatie, bakkerij) te combineren ontstaat een unieke samenwerking.

 

Het grijze midden

“Ook tijdens ons seminar werd er regelmatig gesproken over ‘het grijze midden’ Een term die de afgelopen maanden veelvuldig voorbij komt in de landelijke retail, maar ook de bakkers niet voorbij gaat” Volgens Friso Berghuis is het in deze markt van groot belang om zicht te krijgen op wie je klant nu is, maar vooral ook welke klant je nu nog laat lopen, of zelfs liever niet hebt.

De KlantenHerkomstAnalyse biedt uitkomst en bestaat uit twee onderdelen die het beste tot hun recht komen als ze worden gecombineerd. De basis bestaat uit een postcodeonderzoek van de daadwerkelijke klanten van een winkellocatie van een bakker en geeft daarnaast direct inzicht in kansen! Kansen om uit dat grijze midden weg te blijven, en de concurrentie met de supermarktwereld op een andere manier in te steken. Het tweede onderdeel van de analyse is een gedegen advies van Bakkerijsupport. “Het rapport op zich is al bijzonder interessant, maar als bakker wil je daarnaast concrete handvatten hoe je dit om moet zetten naar concrete acties. Vanaf dat moment kan men kiezen uit twee AdviesPakketten”, aldus Joep Gommans

 

Begrijpelijk en concreet 

Binnen het basispakket wordt de marktscan geanalyseerd en het marktgebied verder in kaart gebracht. Daarnaast worden de website/webshop en social media activiteiten kritisch geanalyseerd.  Deze analyse wordt in een adviesdocument weergegeven met vooral concrete verbeterpunten. Ondernemers die ook een mysteryshop wensen, een analyse op locatie en een scan van de directe concurrenten kiezen voor het uitgebreidere pakket. Binnen dit pakket zit tevens een overleg om één op één met de ondernemer te sparren over verbeterpunten

 

Scherpe tarieven, veel inzicht!

De ontwikkeling van de KlantenHerkomstAnalyse en de beide Adviespakketten zijn geheel in eigen beheer door Bakkerijsupport en BRICC ontwikkeld. Omdat beide partijen dit  in eigen beheer hebben ontwikkeld, is er geen afhankelijkheid van derde partijen, subsidieverstrekkers etc. Door een bijzonder lage overhead worden deze analyses en adviezen tegen een bijzonder concurrerend tarief aangeboden aan de markt. Het is zelfs mogelijk om op straatniveau in te zien wat de gemiddelde besteding is per transactie.