Storytelling
Storytelling, oftewel het vertellen van je verhaal. Voor veel bakkers ligt hier een uitgelezen kans om zich te onderscheiden. Consumenten zijn vandaag de dag wars van nep. Binnen de muren van de supermarkt barst het van nep, maart jij bent 100% echt. Maar dan moet je jouw verhaal ook echt goed vertellen!
Besef dat je al heel veel onderdelen in huis hebt om een verhaal te kunnen vertellen. Je vakmanschap, je rijke historie, je grondstoffen. Dat geeft jou dé meerwaarde ten opzichte van de supermarkt omdat daar de onderdelen vaak nog eerst verzonnen moeten worden. De valkuil waar je niet moet intrappen als specialist en ambachtsman is dat je hetzelfde probeert te doen als de supermarkt. Vertel je een mooi verhaal over lokaal geteelde Spelt in je brood? Mooi! Maar gebruik dan ook 100% Speltmeel. Door het ‘echt zijn’ te combineren met ‘echt goed vertellen’ heb je die meerwaarde in handen!
Vergeet niet om het verhaal op alle plekken binnen je bedrijf op dezelfde goede manier naar buiten te brengen. Offline in je winkel, via de verkoopmedewerker en via de verpakking. Online via je website, webshop, sociale media en je nieuwsbrief.
Bakkerij Support kan complete ondersteuning bieden op het gebied van uw marketingcommunicatie op maat. Van planning tot uitvoering, van offline tot onlinecommunicatie. Ik zorg ervoor dat je kunt bouwen aan een sterk en professioneel merk.