Transformeren van Bakker naar Merk op 12 juni tijdens event Bakkersvisie

bakkerijsupportNieuws

Succesvol bouwen aan een merk doe je niet in één keer. Dat vraagt om inzicht, visie, geduld en middelen.

Puratos, Bakkerij Support en BakkerijMonitor hebben het initiatief genomen tot de organisatie van het event BakkersVisie op maandag 12 juni in het Sports Business Center te Leusden. Tijdens dit event leer je om succesvol te bouwen aan je eigen merk. Hierbij zijn Arthur Feenstra, eigenaar van Only for Men en Menno Plagmeijer, eigenaar van Broodje van Eigen Deeg bereid gevonden om hun enthousiaste en bijzondere verhaal te delen. BakkersVisie is een actief, praktisch en doelgericht event waarin bakkerij ondernemers en eindbeslissers deelnemen in verschillende workshops met als rode draad ‘van Bakker naar Merk’. Informatie en aanmelden voor het event kan HIER

Beperkt aantal deelnemers, aanmelding gestart
Bij de opzet van BakkersVisie is gekozen voor kwaliteit, niet voor kwantiteit. Bart van Gelder: “We willen dat de deelnemers aan elke workshop kunnen deelnemen waarbij we uitgaan van maximaal 15 deelnemers per workshop. Dat betekent dat het event toegankelijk is voor maximaal 45 deelnemers, niet te massaal en lekker interactief”. Alleen bakkerij ondernemers en eindbeslissers binnen een brood- of banketbakkerij kunnen zich inschrijven voor BakkersVisie.

Only for Men
“Dat geldt uiteraard niet voor het event”, lacht Friso Berghuis. We hebben Arthur Feenstra, eigenaar van Only for Men bereid gevonden om ons te vertellen over zijn succesvolle winkelketen.  De retailer zag zijn omzet de afgelopen jaren telkens groeien en opende tegen de stroom in nieuwe vestigingen. “We hebben flink geïnvesteerd in onze medewerkers en hen intensief getraind in onze merkwaarden, in kennis van onze producten en in advies aan onze klanten”, aldus Feenstra. De Only for Men keten staat bekend om haar spraakmakende marketingcampagnes en omvat ook de unieke formule The Bakery. Het is een denim store waarin in de eerste dertig meter nauwelijks een spijkerbroek is te zien. “We bakken brood en koeken, we schenken koffie en we tappen bier. Dat is wat we doen: beleving bieden door Retail en horeca samen te brengen. We willen van onze winkels een kroeg maken, of in dit geval een bakkerij.”

Gastspreker: Menno Plagmeijer
Menno Plagmeijer staat samen met Tineke aan het roer van Broodje van Eigen Deeg in Groningen.  De zaak bestaat pas sinds 2015, maar is nu al een groot succes. Vorig jaar werd Broodje van Eigen Deeg zelfs tweede in de verkiezing om de Leukste Winkel van Nederland. De reden: een mooi concept met een compact assortiment brood en gebak. Alles wordt vers gemaakt en vanuit de winkel kijk je zo de bakkerij in. Broodje van Eigen Deeg is erin geslaagd om in een hele korte tijd, met een scherpe visie, een gedegen merk neer te zetten!

Actieve workshops

Inspelen op consumententrends (Bart van Gelder en Arianne le Duc)
De wereld verandert sneller dan ooit en de wensen en verwachtingen van de consument zijn soms grillig. Met Taste Tomorrow, een trendonderzoek onder maar liefst 11.000 consumenten, probeert Puratos de hedendaagse consument beter te begrijpen en haar producten en innovaties hierop aan te laten sluiten. Tijdens de workshop gaan Bart van Gelder en Arianne le Duc aan de slag met de laatste consumententrends en hoe u daar als ambachtelijke bakker het beste op in kunt spelen.

Vertel je echte verhaal via Sociale Media (Joep Gommans)
Storytelling. De term kennen we inmiddels allemaal. Maar hoe vertel je nu je échte verhaal, écht goed, via de ‘nieuwe’ media? Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de huidige tijd. 68% van alle 80-plussers heeft inmiddels een Facebookaccount! Tijdens deze workshop wijkt Joep Gommans van Bakkerij Support af van de gebaande paden van marketingcommunicatie. Geen betaalde advertenties of huis aan huisfolders meer. Bouwen aan een écht en succesvol merk via het platform van Sociale media.

Voorkom keuzestress (Friso Berghuis)
Keuzestress. Eén van de grootste ergernissen van klanten die jouw winkel(s) bezoeken. Klanten komen vaak voor de broodnodige ‘standaard’ artikelen. Maar in de zoektocht naar een extra aankoop zien ze vaak door de bomen het bos niet meer en haken snel af. Hoe kun je dan extra bijverkoop stimuleren? Een succesvol merk neerzetten betekent ook keuzes maken. In een interactieve workshop gaan we samen op zoek naar de juiste balans in jouw assortiment.