Hoe klanten wild enthousiast over je worden?

bakkerijsupportColumns, Promotie, Storytelling, Winkelcoaching

Ben jij op zoek naar een manier om jouw klanten wild enthousiast te laten zijn over jou, jouw product en je bedrijf? Om ze helemaal gek te laten zijn van jou? Dat is helemaal niet zo moeilijk! Wees jezelf.

 

Dat klinkt misschien een beetje teleurstellend. Dat snap ik. Maar het is wel de waarheid. Als je klanten helemaal gek en fan wil laten zijn van jouw producten en jouw bedrijf, dan is het belangrijk dat jij en je medewerkers écht zijn. Zichzelf zijn. En zich dus niet anders voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Daar houden klanten niet van. In de marketing noemen ze dit: Onder de bullshitradar vliegen.

 

Mensen hebben een hekel gekregen aan nep. Er is zo’n grote stortvloed aan reclame, met name door de komst van de smartphone, dat mensen een natuurlijk afweersysteem hebben ontwikkeld om reclame te weren. Je kunt het zelf eenvoudig testen. Bekijk maar eens reclame-uitingen van andere winkels. Wanneer jij denkt: Bullshit! Dan is het dus niet echt, het raakt jouw niet, en het zal het jou ook minder snel aanzetten tot actie.

 

Wat me opvalt is dat ondernemers in hun eigen winkel tijdens persoonlijk contact heel erg bevlogen zijn, enthousiast zijn en écht zijn. Maar zodra je een flyer of de website ziet, dan blijft er weinig van die persoonlijkheid over. We schrijven niet zoals we praten. Zo hebben we dat nou eenmaal geleerd op school. Netjes schrijven, zorgt voor afstand tussen jou en de ontvanger. Je haalt de emotie eruit, en dat is heel erg zonde.

 

Hoe je teksten schrijft die wel bij mensen binnenkomen? En waar mensen dus wel wild enthousiast van worden? Dat doe je door de tekst niet op te schrijven, maar deze als audio op te nemen. En de tekst vervolgens uit te typen. Van de hele tekst bewaar alleen die zinnen waar je zelf emotie bij voelt, waar je jouw echte gedrevenheid bij voelt. Als je die teksten gebruikt voor je website of je andere uitingen dan schrijf je teksten die bij mensen écht binnenkomen. Extra handig: Je kunt tegenwoordig tegen je telefoon of iPad praten en het direct laten dicteren. Dan hoef je dus niet meer te typen. Super handig!

 

En nu hoor ik je zeggen: De website van Bakkerij Support die zal wel vol staan met echte enthousiaste teksten. Nou, ik kan je verklappen, ik ga binnenkort de teksten op mijn hele website herschrijven. Oftewel her-citeren. Want ik heb ook dezelfde fout gemaakt als vele anderen.

Ik wens je veel plezier toe bij het maken van teksten waarvan mensen super enthousiast!

 

Hulp nodig? Ik help graag!